Wil je weten wat ik in mijn mars heb?
Dit noemen ze in het bedrijfsleven gepokt en gemazeld
In de ruim 25 jaar ervaring in het bedrijfsleven heb ik bij diverse organisaties de kar getrokken. Prachtige projecten om teams intern te verbinden, om klantgerichter te gaan werken of een complete herstart mogelijk te maken. Omdat ik zoveel heb gedaan, zie ik nu des te sneller wat er werkelijk nodig is om de boel weer op gang te krijgen. Ik heb een warm hart voor de zorg en kan goed uit de voeten binnen de (semi)overheid of met een salesteam. Maar eigenlijk maakt het me niet uit voor wie ik werk zolang ik mensen in beweging kan zetten, teams kan verbinden en resultaten kan verbeteren. Jullie succes is dan ook mijn succes!
Geen project is hetzelfde. Geen dag is hetzelfde. Ik zou er graag alles over vertellen maar discretie is ook één van de afspraken waar ik me graag aan committeer. Met onderstaande lijst en de logo’s van opdrachtgevers die hier expliciet toestemming voor hebben gegeven, krijg je zo toch een beeld van wat ik heb gedaan. Wil je nu weten hoe ik denk dat ik jullie organisatie kan ondersteunen? Bel of mail, dat maakt het meteen concreet.
Dit zijn voorbeelden van dingen die ik heb gedaan en nog altijd graag doe:
Profileren thuiszorgorganisatie
Als senior account manager heb ik een thuiszorgorganisatie als aantrekkelijk zakenpartner in de eigen regio geprofileerd. Mijn taken waren onder meer het inwerken van de vaste krachten, maar ook contacten aanknopen of aanhalen met nulde-, eerste- en tweedelijns organisaties, contracten sluiten en de dienstverlening uitbreiden.
Presentaties bij gemeentes
In opdracht van een ontwikkelplatform mocht ik bij gemeenten een tool presenteren die het mogelijk maakt om daadwerkelijk tweerichtingsverkeer tussen gemeente en burger te bewerkstelligen.
Toetsen op marktconformiteit
Een zorgverzekeraar wilde een plan voor een nieuw marktsegment op waarde laten toetsen voordat ze het daadwerkelijk zouden implementeren. Dat betekende klantonderzoek, relaties verstevigen en het commerciële team op sterkte brengen voordat het plan gelanceerd werd.
Project duurzame inzetbaarheid leiden
Tijdelijke projecten leiden, dat is nog altijd mijn core business. Bijvoorbeeld voor een hogeschool die een pilot wilde draaien voor duurzame inzetbaarheid bij het facilitair, ICT en technisch personeel.
Herinrichting begeleiden
Op het moment dat een grote zorgverzekeraar een forse herinrichting in ging, kon ik als projectsecretaris werkstromen ondersteunen en de logistieke operatie bij P&O faciliteren.
Tenders begeleiden
Omdat een aanbestedingstraject zo’n grote druk legt op de bestaande organisatie, kon ik een zorgverzekeraar helpen om als projectsecretaris tenders te begeleiden voor de zorgverzekering en verzuim- en gezondheidsprojecten bij werkgevers. Daarmee werd het vaste team van veel extra taken ontlast.
Salesplan opstellen
Kort en krachtig in de profit gericht op non profit: het opstellen van een salesplan voor een bedrijf dat na een fusie te veel projecten en te weinig tijd had.
Content verzamelen
Puur marketingtechnisch meedenken was nodig toen ik content mocht verzamelen voor de website van een nieuw medisch hulpmiddel. In dit geval was de opdrachtgever een profit-organisatie gericht op consumenten.
Vervangen marketing manager bij zwangerschap
Het gebeurt maar al te vaak: plotselinge stress doordat een goede middle manager met zwangerschapsverlof gaat. Onder meer voor een verzekeringsmaatschappij heb ik de marketing manager vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof zodat allerlei lopende projecten niet in de knel kwamen en haar directe collega’s niet overbelast raakten.
Extra overzicht en ondersteuning bieden
Soms is het even zo druk dat er een extra kapitein nodig is voor het overzicht. Vanuit dat oogpunt kon ik bij een zorgverzekeraar een bestaand rayon ondersteunen als interim account manager.
Regie voeren
Soortgelijke job als hierboven, en toevallig ook bij een zorgverzekeraar waar ik de tijdelijke regie over een regioteam mocht voeren tot de nieuwe leidinggevende kon instromen.
Leden werven
Als je klanten kunt vinden, kun je ook leden werven. Dat is dus precies wat ik tijdelijk heb gedaan voor een non profit-organisatie gericht op consumenten: nieuwe leden werven voor diverse goede doelen.
Introduceren marketing- en salescampagne
De krenten uit de pap in de marketing: nieuwe producten en diensten in de markt zetten, een marketingcampagne uitrollen, verpakkingsontwerpen begeleiden en het marketing- en salesteam leiden. Ik heb genoten van een project bij een profit-organisatie gericht op consumenten.
Buitendienst ondersteunen
Ook gericht op sales en marketing: voor een profit-organisatie gericht op grootkeukens kon ik de buitendienst ondersteunen bij het in de markt zetten van producten en diensten, en het ontwikkelen van de hele marketingcampagne.
Begeleiden verkooporganisatie
In de profit gericht op industrie is sales weer een verhaal apart. Mooi project gedraaid in de verkoopbegeleiding met ondersteuning van de buitendienst en gericht op relatieonderhoud.
Het hele pakket
Soms heb je projecten die alles-in-één zijn. Voor een bedrijf gericht op de care sector mocht ik een team leiden in hun marketing, sales, conceptverkoop, logistieke dienstverlening, relatieopbouw, relatieonderhoud en productontwikkeling.
Je ziet het, volop ervaring!
Wil je ook wat meer weten over mij als mens? Dat lees je op: over mij.
Je vindt me ook hier
Over Monique
✔ Brengt vaart in je project
✔ Brengt plezier terug in je team
✔ Warm hart voor bedrijfsleven en zorgsector